Sociální služba Domov pro seniory
Domov pro seniory Předklášteří, příspěvková organizace je pobytové zařízení sociálních služeb, zřízené Jihomoravským krajem a poskytuje sociální služby Domov pro seniory § 49 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Poslání služby
Posláním služby Domov pro seniory Domova pro seniory Předklášteří je poskytovat seniorům se zhoršenými schopnostmi soběstačnosti, v nepříznivé sociální situaci podporu a pomoc, kterou jim jejich blízcí, pečovatelská služba nebo jiné terénní služby nejsou schopni zajistit v přirozeném prostředí.
Cíle služby
- Podpora soběstačnosti uživatele po co nejdelší možnou dobu
- Podpora uživatele v udržování kontaktů s rodinou, přáteli a ostatními uživateli
- Zajištění bezpečného bydlení
Cílová skupina uživatelů
Cílová skupina – senioři, kteří dosáhli věku 60 let, v nepříznivé sociální situaci, se sníženou soběstačností v základních životních dovednostech, s omezenou schopností sebeobsluhy zejména z důvodu věku, kteří potřebují trvalou pomoc jiné osoby a nemohou zůstat v přirozeném prostředí.
Kapacita je 52 uživatelů.
Služba není určena:
- osobám, které se nenachází v nepříznivé sociální situaci
- osobám, jejichž zdravotní stav vyžaduje péči ve zdravotnickém zařízení nebo specializovanou psychiatrickou péči, popř. osobám, u kterých nedokáže poskytovatel zajistit dostatečnou zdravotní péči z provozních důvodů
- osobám s duševním onemocněním v akutní fázi (schizofrenie, deprese, psychózy…)
- osobám mentálně postiženým
- osobám závislým na návykových látkách a alkoholu;
- osobám s infekčním nebo parazitárním onemocněním v akutním stádiu
- osobám s nepřizpůsobivým a konfliktním jednáním, které nejsou schopny kolektivního soužití nebo by jej mohly narušovat
- osobám soběstačným nebo osobám, které nepotřebují nebo nechtějí využívat poskytované služby
Dalšími důvody pro neuzavření nebo ukončení smlouvy o poskytování sociální služby je nedostatečná kapacita či neposkytování sociálních služeb, které osoba vyžaduje.
Zásady poskytování sociální služby
Zachycují a vyjadřují hodnoty, kterými se řídí pracovníci poskytovatele při práci s uživateli.
Dodržování práv
- pracovníci zachovávají důstojnost uživatelů,
- pracovníci se chovají k uživatelům s úctou a respektem,
- pracovníci dodržují diskrétnost a mlčenlivost, osobní a citlivé údaje uživatelů neposkytují neoprávněným osobám,
- pracovníci se řídí Etickým kodexem zaměstnanců
Individuální přístup k uživatelům
- Pracovníci vycházejí z individuálních potřeb a přání uživatelů.
Respektování volby
- Pracovníci při poskytování služby respektují vlastní rozhodnutí a přání uživatelů s ohledem na možnosti služby.
Rovnocenný přístup
- Pracovníci se chovají k uživatelům rovnocenně, podporují vzájemnou důvěru a respekt.
Týmová spolupráce
- Pracovníci spolu navzájem komunikují a předávají si informace o poskytování služby.
Poskytování odborné služby
- Pracovníci mají odborné vzdělání, které si nadále doplňují a rozvíjejí v odborných kurzech a seminářích. Získané znalosti a dovednosti využívají ke kvalitnímu poskytování služby.